Ledighet

Just nu är jag bara ledig och gör ingenting. Inget annat än umgås med min mor och far. Å eftersom jag inte gjort det på länge så är jag nöjd med att bara vara med dom. Ute snöar det för fullt så att kunna hjälpa aehtjie med snöskottning när han har ont i ryggen är inte fel. Ofta känner jag mig för långt bort. Är ofta för långt bort från alla för att kunna hjälpa. Långt från tjidtjie och aehtjie i deras vardagsslit, långt bort från mina barn för små vardagsstunder långt bort från särbo för vardagsarbete. När man är långt bort från alla så inser man hur mycket arbete som finns i vardagen. Städning, skottning, mat, hundvakt,  snart barnvakt och många små men inte obetydliga vardagssaker. Får försöka förhålla mig till att passa på att vara närvarande i de stunder man ses istället för att sakna och känna sig oviktig när man inte är nära. Just nu är jag hos mor och far, snart med min kära och sedan med mina barn. I jul hade jag ALLA nära. Så underbart och så fint att ha möjlighet att samla alla. Kanske man är mer närvarande och uppskattar varandra mer när man inte kan ta varann för givet. Vet inte! Men julen var fin och jag njöt till fullo.
 
God fortsättning alla <3
 

Man kan vara nära men ändå långt ifrån och så kan man vara långt ifrån men ändå nära.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tjidtjie.blogg.se

Hur är det när barnen flyttar hemifrån å du är ensam kvar. Till mina älskade ungar.

RSS 2.0