Tankar från sjuksängen

Ok, vill man ha glass så får man väl fixa det själv. Å det gjorde jag idag, fick min kära syster att skjutsa mig till affären ( hon skulle ju ändå låna min bil, så tänkte att då kan man ju passa på liksom). Å har jag tutat i mina barn att glass är bästa medicinen så måste jag väl använda mina egna husmorstips. Å tror banne mig om det inte funkar, för känner mig redan lite bättre, dock lite magont, men de kan vara för att när det gäller glass så kan jag liksom inte hejda mig.
 
När barnen har flyttat så är man liksom ensam. Sen så har man ju haft sånt fokus på sina barn så resten av världen har liksom glömt bort en. Jag har liksom gjort mig osårbar och obehövd för alla förutom mina barn. Fast jag har nog även försökt göra mina barn till självständiga vuxna som inte behöver sin mor i vardagen, vilket jag är otroligt stolt över. Det barn dock alltid behöver är sina föräldrars kärlek hur självständiga och oberoende människor de dock blir. Eftersom jag själv är en så närhetsberoende och kärlekstörstande människa så har jag försökt visa mina barn hur mycket de betyder, hur älskade de är och hur bra människor de är. Har ändå förstått att alla människor inte har samma behov (säger de) fast jag tror ändå att alla människor behöver närhet, behöver känna sig älskade, behöver få bekräftelse. Tyvärr så tror jag att man behöver få kärlek och närhet för att kunna ge, att man kan behöva lära sig det. En del är van att vara utan närhet och säger för att skydda sig själv att de inte är så fysiska. Jag kommer dock aldrig vänja mig att vara utan närhet och just nu är det lite lite av det, så jag kanske helt enkelt bara är närhetssjuk. Så nu får det snart bli jul så jag får krama och hålla om mina barn för de är de största närhetsgivande människor jag har i min omgivning. Ja så är det. Jag behöver lite närhetsvistaminer så jag blir bra igen. Å så saknar jag Sten, ett gospaket som ger så mycket kärlek så man bara storknar. Men vet att lillpigan behöver honom än mer, men snart får jag gosa med världens finaste och kärleksfullaste hund igen. Å sen i april så får jag en ny människa att gosa med, stackars lilla barn, hon/han kommer bli så trött på sin aahka, men å så mycket kärlek det barnet kommer att få. Jag känner redan nu att mitt hjärta har öppnat sig för en ny kärlek. det är så häftigt med hjärtat, för det är så att ju mer kärlek hjärtat får ju större blir det. Samma stund som jag fick veta att jag skulle bli aahka så sa det bara klick i mitt hjärta, men mer om det senare.
Men nu ska jag krya på mig så jag orkar förbereda mig inför julen, det är länge sedan jag längtade så till jul som jag gör i år, så i år har jag höga förväntningar på julen fast på ett bra och glatt vis.
 
Ta hand om er, å krama de ni bryr er om mer. Man kan aldrig få för mycket kramar.
Tjitjie
2014-12-05 @ 23:24:54

Krya på dig Sten hittade ett ben som Aajja ätit idag så han är nöjd, jag tror alla längtar extra till jul i år

Svar: Mittådalsjularna hos er är de bästa.
None None

Pigan
2014-12-05 @ 23:36:30
URL: http://angelicarenhuvud.vimedbarn.se

Krya på dig bästa Tjidtjie! (Och ja såklart fick du mig att grina så här på fredagskvällen. Jag älskar dig så mycket).

Svar: <3 tjf
None None

Åza
2014-12-06 @ 08:56:55

AaaaaH men såå ROLIGT!!
Såå SPÄNNANDE!!
Ger dej ett tips mot förkylning som kors i taket funkar!!
1 tsk bikarbonat i ett glas vatten!!
Googla på det så får du se
KRAM




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tjidtjie.blogg.se

Hur är det när barnen flyttar hemifrån å du är ensam kvar. Till mina älskade ungar.

RSS 2.0